Saatchi & Saatchi Interactive Solutions, Platige Image oraz studio produkcyjne Dobro, założone przez Platige Image, stworzyło efektowny spot w klimacie science fiction dla fundacji onkologicznej Alivia zatytułowany „Wojna z rakiem”. Całość jest elementem kampanii społecznej.

Widzowie mają możliwość zobaczyć zapierające dech w piersiach sceny wojny. Jednym z żołnierzy na polu bitwy jest młoda kobieta. W pełni umundurowana, silna, zmaga się z olbrzymią bestią symbolizującą raka. Jest niezwykle waleczna… do momentu aż kończy jej się amunicja. Ten poruszający film, utrzymany w estetyce gry komputerowej, pokazuje, że wojna z rakiem to walka, którą można wygrać. By zwyciężyć chorobę –  konieczna jest jednak amunicja w postaci pieniędzy.

Wojna z rakiem, pełny spot:

Spot jest utrzymany w formie trailera gry komputerowej typu TPS (Third-person shooter), czyli takiej w której akcja jest prezentowana z perspektywy trzeciej osoby. Wszystko przygotowano tak, by zgodnie z trendami obecnymi na rynku gier komputerowych, końcowy efekt graficzny był realistyczny.

Scenografia została stworzona od początku do końca w realu – w hali wysypano kilkaset ton piachu, umieszczono głazy i kamienie. Brakujące elementy uzupełniono scenografią wykonaną komputerowo. Kobieta wcielająca się w bohaterkę spotu przeszła treningi, które uwiarygodniły ją m.in. w kontakcie z bronią.

1139_1.6

Reżyserem spotu „Wojna z rakiem” jest Karol Kołodziński, zaś operatorem nominowany do Oscara Łukasz Żal.